ՔԱՅԼՎԱԾՔԸ ՄԱՐՄՆԻ ԼԵԶՈՒՆ Է
ԱՐՄԱՆ ՆԱՎԱՍԱՐԴՅԱՆ
Արտակարգ և լիազոր դեսպան





Քայլվածքը մարմնի լեզուն է. սրանք հանճարեղ Օնորե դը Բալզակի խոսքերն են, և նա միանգամայն իրավացի է, քանզի քայլքը բնորոշում է մարդու էությունը, նրա ով լինելը, բնավորությունը, արտահայտում է տվալ պահին նրա հոգեվիճակը: Յուրաքանչյուր քայլվածք իր խարակտերն ունի: Թռիչքաձև, լայն քայլվածք ունեցողներն, օրինակ, հաճախ լինում են թեթևամիտ և անկայուն բնավորության տեր մարդիկ: Աճապարանքով քայլող, զբաղվածություն ցույց տվողները`եսասեր: Մանր քայլվածք, շուրջը չնայող, գլուխը կախ անցորդը թողնում է մանր հոգու տեր և երկչոտ անձնավորության տպավորություն: 

Հիմա դիտենք հետևյալ պատկերը: Քայլում է նա առույգ, ինքնավստահ, ոչնչից չվախեցող, հայացքը՝ հեռուները հառած: Թափահարում է ձեռքերն առանց հաշվի առնելու, որ կարող է խախտել շրջապատի մարդկանց անձնական տարածքը: Նույնը վերաբերում է նրա ձախ ոտքին, որը գրավում է շատ ավելի մեծ տարածք, քան նրան հասնում է: Այսկերպ քայլում են կյանքի բոլոր վայելքներին տիրապետող, հարուստ անձինք, որոնց դեմ, երևանյան սլենգով «խաղ չկա»: Նման քայլվածքը հատուկ է նաև քաղաքական գործիչներին, մասնավորապես, նախընտրական կոմպանիայի ժամանակ, երբ ցանկանում են ձայներ հավաքել: 

Իսկ դիմացից քսքստալով քայլողը տանջված, կյանքում տուժված, դժգոհ, հոգսերի տակ կքված, հազիվ ծայրը ծայրին հասցնող ինտելիգենտ է` մանկավարժ, շարքային ինժեներ կամ կրտսեր գիտաշխատող:
Ստորև մենք կցուցադրենք քայլվածքների տարատեսականեր, որոնց օգնությամբ դուք կարող եք որոշ չափով հասկանալ տվյալ մարդու հատկանիշները, բնավորության գծերը, գուշակել նրա գործողությունները և անելիքները:

1.Ռիթմիկ քայլվածք: Լարվածությունը և թուլացածությունը ռիթմիկ կերպով հաջորդում են իրար, շարժումները սահուն կերպով անցնում են մեկը` մյուսին: Բարձր տրամադրություն: Կայտառություն: Կարող է հեշտությամբ, առանց պատճառի փոխակերպվել արագ տեմպի: 

2.Ռիթմիկ-ճոճվող քայլվածք: Անհոգություն, բավարարվածություն, ինքնագոհություն: 

3. Հավասարաչափ քայլվածք: Ուղղաձիգ, լարված շարժումներ: Կամային ակտիվություն, նպատակամղվածություն: Կոչվում է բանակային քայլք: 

4.Ռիթմից «ընկած» քայլվածք: Սայթաքում, հապաղում, ընդհատվող շարժումներ, անվստահություն, ներքին ազատության պակաս, երկչոտություն: Քայլում է, ինչպես «ծեծված շունը»: 

5. Տատանվող, ռիթմից զուրկ քայլվածք: Ոտքերը քարշ է տալիս, գլուխը կախ է, տրամադրությունը` ճնշված: Հաճախ կարելի է տեսնել մայթերի եզրերին մոլորված թափառելիս, ասես խիստ հետաքրքրված է այնտեղ կուտակված աղբով: 

6. Լայն քայլեր: Արտահայտում է նպատակամղվածություն, նախաձեռնողականություն, անբռնազբոսիկություն: «Պետրոս Մեծի» քայլվածք: 

7. Կարճ քայլեր: Զգուշություն, զսպվածություն, հարմարվողականություն, դյուրազգացություն: Դասական օրինակը Չարլի Չապլինի ստեղծած կինոհերոսներն են: 

8. Ընդգծված լայն քայլեր և դանդաղ քայլվածք: Իրեն ցուցադրելու մարմաջ, մեծամիտ շարժուձև, շրջապատին իր կարևորությունն ապացուցելու ցանկություն: Նման քայլքով որոշ, վատ դաստիարակված տղամարդի մոտենում են անծանոթ կնոջը` դեմքին տալով «տես է՜, ինչ անկրկնելի եմ» արտահայտությունը: 

9. Մանր, արագ, ոչ ռիթմիկ քայլեր: Կրուկներով նյարդային թմբահարում գետնին, հուզվածություն, անախորժություններից խուսափելու ձգտում: 

10. Թուլացած քայվածք: Անտարբերություն, հետաքրքրության բացակայություն, տհասություն, անփութություն: Հատուկ է աննպատակ ժամանակ վատնող «լավ տղերքին»: 

11. Ճոճվող քայվածք: Յուրաքանչյուր քայլն անելիս առաջ է մղում մեկ, ապա մյուս ուսը: Հատուկ է ծանրորդներին, որոնք այնքան էլ ուժեղ չեն, որքան ցանկանում են ցույց տալ: 

12. Քսքստացնել: Ծանր, ճապաղ շարժումներով փոխանակող ալարկոտ, դանդաղ, ծույլ քայլեր: «Օբլոմովիքայլվածք» (ռուս նշանավոր գրող Իվան Գոնչարովի հերոս Օբլոմովը նմանակվում է ծույլ, ալարկոտ և իրականությունից կտրված երազներով ապրող մարդկանց հետ): 

13. Մարդիկ, որոնք զբաղված են խորքային ինչ-որ խնդիրների լուծումով քայլում են դանդաղ, մտազբաղ, գլուխները կախ, ձեռքերը մեջքին խաչաձևած: «Նապոլեոնի քայլվածք»: Նրանցից ոմանք հաճախ կանգ են առնում, ոտքով հարվածում են ճանապարհին ընկած փոքր քարերին կամ բարձրացնում են գետնին ընկած թղթի կտորը, շուռ են տալիս, կրկին գցում են վար` կարծես ասում են իրենց-իրենց. «Քննենք այս պրոբլեմը բոլոր կողմերից»:

Հնարավո՞ր է հսկել քայլվածքը, նրան տալ վայելուչ տեսք, թե՞ այն բնածին է: Այդ հարցին պատասխանելու համար անհրաժեշտ է հաշվի առնել հետևյալը: Ապացուցված է, որ թթվածնի հոսքի քանակը դեպի ուղեղ կախված է մարմնի դիրքից: Երբ մարմինը հավասարակշիռ դիրքում է, թթվածնի հոսքն ավելանում է գրեթե 70%-ով: 

Դրա շնորհիվ կանոնավորվում են արյան փոխանակությունը և լիմֆերի շրջանառությունը, որոնց հաշվին ակտիվանում է օրգանիզմից վնասակար նյութերի արտաբերումը, բարձրանում է նյարդային համակարգի կայունությունը և աշխատունակությունը, թուլանում է լարվածությունը, ընդլայնվում են ընկալման և ինքնընկալման սահմանները: Ուրեմն, անհրաժեշտ է ամենից առաջ ապահովել սեփական ծանրության կենտրոնի շուրջ մարմնի հավասարաշռության դիրքը, ինչը հնարավոր է հատուկ վարժությունների միջոցով: Դա իր հերթին ապահովում է թեթև, ազատ, մի փոքր զսպանակային գեղեցիկ քայլվածք, որի ժամանակ մարմինն ուղիղ է, կուրծքը` դուրս, գլուխը` բարձր: Նման քայլվածք ունեցողը թողնում է հավասարակշռված, անկախ և արժանապատիվ մարդու տպավորություն: 
 Ճիշտ և գեղեցիկ քայլվածքը դիվանագիտական արվեստի կարևոր գործոն, այն պարզ պատճառով, որ դիվանագետի գործունեությունն իր ձևով հրապարակային է: Նա մշտապես ուշադրության կենտրոնում է: Ժամանելով դեսպանընկալ երկիր` դեսպանն իր հավատարմագրերն է հանձնում նախագահին, որը հանդիսավոր ցերեմոնիալ է: Նախ` բազմաթիվ ներկաների, տասնյակ լրագրողների ներկայությամբ դեսպանին ողջունում է զինվորական շքախումբը, հետո նրան ուղեկցում են նախագահական պալատ` հանդիպելու երկրի առաջնորդի հետ: Հետագա տարիներին դեսպանը շատ անգամներ է բարձրանում բեմ, մոտենում միկրոֆոնին, այցելում երկրի ղեկավարներին, դիվանագիտական կորպուսի ներկայացուցիչներին և այս ամենն անելիս նա քայլում է: Քայլում է բազմաթիվ բարյացակամ, նաև անբարյացակամ հայացների ներքո: Դիվանագետը, քաղաքական և պետական գործիչը պարտավոր են քայլել գեղեցիկ և պատվարժան ձևով. չէ՞ որ նրանք երկիր են ներկայացնում, մի ամբողջ ժողովուրդ:

Խորհրդային տարիներից իմ հիշողության մեջ մնացել է Հայաստանի Կոմկուսի ԿԿ առաջին քարտուղար, լուսահոգի Կարեն Դեմիրճյանի քայլվածքը մոսկովյան կուսակցական պետական տարբեր միջոցառումների ժամանակ: Էկրանից դիտում էիր, թե ինչպես է նա մոտենում ամբիոնին` գլուխը բարձր, թեթև, զսպանակային քայլվածք, ձեռքերի համաչափ շարժում: Զգում էիր, որ քայլում է փոքր, բայց հպարտ ժողովուրդ ներկայացնող լիդերը: Այդ տարիներին մենք` մոսկվաբնակ հայերս, հաճույքով էինք հաշվում, թե պաշտոնական ելույթներում Անդրկովկասյան հանրապետության առաջին դեմքերը քանի անգամ էին արտասանում «Дорогой Леонид Ильич» արտահայտությունը: Ալիևի և Շևարդնաձեի տասնյակների հասնող կրկնությունների դիմաց Դեմիրճանն այդ «սակրամետալ» արտահայտությունն արտաբերում էր մեկ-երկու անգամ:

Քայլվածքը արվեստ է, էթնոսի զարգացման ցուցանիշ: Մեր հասարակության մեջ, դժբախտաբար, ամենևին ուշադրություն չեն դարձնում այս կարևոր հանգամանքին: Քայլվածքը չի հղկվում ո՛չ դպրոցում, ո՛չ էլ տանը: Երեխային սովորեցնում են ուտել, գարշոկ նստել, բայց քայլել չեն սովորեցնում: Նայեք, թե ինչպես են քայլում մեր մարդիկ, մանավանդ կանայք: Մոդայիկ հագնված և ճաշակով շպարված օրիորդը կարող է անցնել փողոցով հողմաղացի նման թափահարելով ձեռքերը կամ ճոճվելով մի ոտքից մյուսը` ինչպես ծանր քաշային մարզիկը: 

Նախկինում լավ են հասկացել կանացի քայլվածքի կարևորությունը: Վիկտորիանական շրջանում ազնվական աղջիկների գլխին դնում էին տրցակով գրքեր և ստիպում էին քայլել: Շնորհիվ այդ վարժությունների, ստացվում էր գեղեցիկ, վսեմ, հիացմունք առաջացնող քայլվածք: Աֆրիկյան հետամնաց երկրներում այսօր էլ կանայք գլխներին կրում են մինչև 30 կիլոգրամանոց ծանրություն, իհարկե, ոչ լավ կյանքի պատճառով կամ էսթետիկական նկատառումերից ելնելով: Բայց արդյունքում նեգրուհին ունի ուղիղ մեջ և ուսեր, նեղ գոտկատեղ, զարգացած կրծքեր:
ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ԳԱՂՏՆԻՔՆԵՐԸ
2901 reads | 03.04.2013
|
avatar

Մականուն:
Գաղտնաբառ:
Copyright © 2017 Diplomat.am tel.: +37491206460, +37499409028 e-mail: diplomat.am@hotmail.com