ԱՇԽԱՐՀԱԿԱՐԳԻ ՉԻՆԱԿԱՆ ԱՇԽԱՐՀԱՅԱՑՔԱՅԻՆ ՊԱՏԿԵՐԱՑՄԱՆ ՀԱՐՑԻ ՇՈՒՐՋ ԱՄԵՐԻԿԱՆ ԻՐԱՎՈՒՆՔ ՉՈՒՆԻ ԹԵԼԱԴՐԵԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻՆ, ՈՐ ՄԱՐԴԱՍԻՐԱԿԱՆ ԽՈՒՄԲ ՉՈՒՂԱՐԿԻ ՍԻՐԻԱ ԱՐՑԱԽԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ (ԼՂՀ) ՏԱՐԱԾՔԱՅԻՆ ԱՄԲՈՂՋԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ՃԱՆԱՉՄԱՆ ԱՌԿԱ ԱՆԿԱՍԵԼԻ ՀԻՄՔԵՐԸ ՎՃՌԱԿԱՆ ՓԱՇԻՆՅԱՆ. ՀԱՐՅՈՒՐԱՄՅԱԿՆԵՐ ԱՆՑ ՀԱՅ ԶԻՆՈՒԺԻ ԴՐՈՇԱԿԸ՝ ՍԻՐԻԱՅՈՒՄ ՎԱՐՉԱՊԵՏԻ ԱՅՑԻՑ ԱՌԱՋ ԽՈՐՀՐԴԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ՆՊԱՏԱԿՈՎ ԻՐԱՆ Է ՀՐԱՎԻՐՎԵԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԴԻՎԱՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԴՐԱՄԻ ՆԱԽԱԳԱՀԸ ՓԱՇԻՆՅԱՆԻ՝ ԻՇԽԱՆՈՒԹՅԱՆ ԳԱԼՈՒՑ ՀԵՏՈ ԱՇԽՈՒԺԱՑԵԼ Է ՀԱՆԴԻՊՈՒՄՆԵՐԻ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑԸ, ԿՈՆՏԱԿՏ ԿԱ․ ԱՐՄԱՆ ՆԱՎԱՍԱՐԴՅԱՆԸ՝ ՓԱՇԻՆՅԱՆ-ԱԼԻԵՎ ՀԱՆԴԻՊՄԱՆ ՄԱՍԻՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԸ ԵՎՐՈՊԱՅԻ ՊԵՐՃԱՆՔԻ ԵՎ ԹՇՎԱՌՈՒԹՅԱՆ ԱՐԱՆՔՈՒՄ ՔՆՆԱՐԿՈՒՄ ԳԱԱ-ՈՒՄ՝ ՆՎԻՐՎԱԾ ՀՐԱՆՏ ԴԻՆՔԻ ՍՊԱՆՈՒԹՅԱՆ 12-ՐԴ ՏԱՐԵԼԻՑԻՆ ԻՆՉՈ՞Ւ ԵՆ ԵՐԿՈՒ ՄԱՅՐՑԱՄԱՔ ԴՈՒՐՍ ՄՆԱՑԵԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԴԻՎԱՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ԱՇԽԱՐՀԱԳՐՈՒԹՅՈՒՆԻՑ VII. ԲԱՆԱԿՑԱՅԻՆ ԱՐՎԵՍՏ. ԵՐԲ ԴԻՄԱՑԻՆԴ ՔԵԶՆԻՑ ԹՈՒՅԼ Է ԿԱՄ ՈՒԺԵՂ

III. ՀՈՄԵՐՈՍԻ ՈԴԻՍԵՎՍԸ` ԽՈՍՔԻ ՎԱՐՊԵՏ
ԱՐՄԱՆ ՆԱՎԱՍԱՐԴՅԱՆ
Արտակարգ և լիազոր դեսպան, ԵՐԵՎԱՆ 

 
 
 
 
 
Խոսքի նշանակությանն առաջին անդրադարձողներից է Հոմերոսը: Նա մարդկային շփումն անվանել է ‹‹գերագույն հաճույք››: ‹‹Իլիականում›› հատուկ տեղ է հատկացված Ոդիսևսի հռետորական և դիվանագիտական արվեստին: 

Հիշենք դեպքերի զարգացումը: Աքիլլեսի ծնողների հարսանիքի ժամանակ տեղի է ունենում արարողակարգի կոպիտ խախտում. հրավիրվածների մեջ չկար ծիածանի աստվածուհի Իրիսը: Վիրավորված կնոջ վրեժխնդրությունը դաժան է, մանավանդ` անտիկ աշխարհի կնոջ վրեժը: Նա դիմում է սադրիչ քայլի. հարսանքավորների մեջ նետում է ոսկե խնձոր` ‹‹Ամենագեղեցիկին›› մակագրությամբ: Երեք գեղեցկուհի աստվածուհիներ` իմացության աստվածուհի Աթենաս Պալլասը, ‹‹շեֆի››` Զևսի կինը` Հերան, և գեղեցկության աստվածուհի Աֆրոդիտեն գրեթե իրար մազ են փետում: 
 
Այստեղից էլ` ‹‹կռվախնձոր›› թևավոր խոսքը: 

Այնժամ Զևսը վերցնում և նրանց գործուղում է Տրոյայի թագաժառանգ Պարիսի մոտ, որպեսզի նա որոշի, թե ում է պատկանում տիտղոսը: Ուղեկցող էլ նշանակում է Հերմեսին: Գայլը պահապան` գառներին: Աֆրոդիտեի հինգ երեխաներից մեկը այդ ճամփորդության արդյունքն է: 

Հերան Պարիսին առաջարկում է հարստություն և իշխանություն, Աթենաս Պալլասը` իմաստություն և ռազմական փառք, իսկ խորամանկ Աֆրոդիտեն Պարիսին խոստանում է աշխարհի ամենագեղեցիկ կնոջը: Նրանք գալիս են Սպարտա, որտեղ էլ տեղի է ունենում անտիկ աշխարհի կնոջ ամենասկանդալային փախուստը: Մենելավոս թագավորի կինը` Հեղինեն փախչում է Տրոյա: (Պատմահայր Հերոդոտոսն այդ և այլ օրինակներով այն եզրակացության է հանգում, որ ոչ մի կնոջ էլ չեն փախցնում, այլ իրենք են փախչում սրա-նրա հետ): 

Հելլադան պատերազմ է հայտարարում Տրոյային: Սակայն պատերազմական գործողություններին նախորդում են դիվանագիտական դեմարշներ: Մենելավոսի խոսքը տեղի պատգամավորների վրա առանձին տպավորություն չի թողնում: Իսկ Ոդիսևսի ելույթը Հոմերոսը ներկայացնում է որպես հռետորական-դիվանագիտական արվեստի փայլուն օրինակ: Ոդիսևսը նախ օգտվում է խոսքի ‹‹ինքնանվաստացման››, ‹‹ինքնափոքրացման›› մեթոդից, հետո ներկաների աչքի առաջ տեղի է ունենում զարմանալի փոփոխություն: Ոդիսևսը կարծես կերպարանափոխվում է. մեջքը շտկվում է, դեմքը` պայծառանում, ձայնը հնչում է ինչպես երկնային որոտ, խոսքերը փայլում են որպես կայծակ: 

Ճիշտ է, Ոդիսևին չի հաջողվում համոզել Պարիսին` վերադարձնել Հեղինեին, հետևաբար` խուսափել 10-ամյա արյունալի պատերազմից, սակայն նրա` բանակցային արվեստի ‹‹ինքնանվաստացումից›› միանգամայն այլ որակի անցնելու հնարքը` տրյուկը, հետագայում օգտագործում են շատ անվանի հռետորներ ու դիվանագետներ: 

ՇԱՐՈՒՆԱԿԵԼԻ…
ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՀԱՂՈՐԴԱԿՑՈՒԹՅԱՆ ԳԱՂՏՆԻՔՆԵՐԸ
2601 reads | 17.06.2014
|
avatar

Մուտքանուն:
Գաղտնաբառ:
Copyright © 2019 Diplomat.am tel.: +37491206460, +37499409028 e-mail: diplomat.am@hotmail.com