ՍՓՅՈՒՌՔԻ ՆԱԽԱՐԱՐՆ ԱՌԱՋԱՐԿՈՒՄ Է ՍՓՅՈՒՌՔԻ ՀԱՄԱՐ ԽՈՐՀՐԴԱՐԱՆ ՁևԱՎՈՐԵԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԲԱՑ ՆԱՄԱԿ ԱՐԱ ՊԱՊՅԱՆԻՆ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԼՈԲԲԻՆ ԻՍՐԱՅԵԼՈՒՄ ՍԽԱԼ ՈՒՂՂՈՒԹՅԱՄԲ Է ԱՇԽԱՏՈՒՄ. ՊԵՏՔ Է ԶԱՐԳԱՑՆԵԼ ՀԱՅ-ԻՍՐԱՅԵԼԱԿԱՆ ՌԱԶՄԱԿԱՆ ՀԱՐԱԲԵՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ. ԱՎԻԳԴՈՐ ԷՍԿԻՆ «ԼԻԲԱՆԱՆԱՀԱՅՈՒԹՅՈՒՆԸ ՎՏԱՆԳՎԱԾ Է, ՆԵՐԳԱՂԹ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊԵՔ». ԿՈՉ ՍՓՅՈՒՌՔԻ ՆԱԽԱՐԱՐՈՒԹՅԱՆԸ «Տարածքների հանձնման հարցը պետք է բացարձակապես դուրս գա մեջտեղից». Արման Նավասարդյան ԻԻՀ և ՀԱՅԵՐԻ ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԴԻՎԱՆԱԳԻՏԱԿԱՆ ՀԻՄՆԱԴՐԱՄԻ ՀԱՅՏԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆԸ՝ ՆԻԿՈԼ ՓԱՇԻՆՅԱՆԻ ՎԱՐՉԱՊԵՏ ԸՆՏՐՎԵԼՈՒ ԿԱՊԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ ԳԵՏԱՆՑԻ ԺԱՄԱՆԱԿ ՓՈԽՈՒՄ ԵՆ ԱՎԱՆԱԿՆԵՐԻՆ. հարցազրույց դեսպանի հետ հայաստանյան իրադարձությունների մասին ՄՀԵՐ ՍԱՀԱԿՅԱՆԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՐԵՑ ԻՐ ՀԵՏԱԶՈՏՈՒԹՅՈՒՆԸ ՄՈՍԿՎԱՅԻ ՊԵՏԱԿԱՆ ՀԱՄԱԼՍԱՐԱՆԻ ԱՍԻԱՅԻ և ԱՖՐԻԿԱՅԻ ԵՐԿՐՆԵՐԻ ԻՆՍՏԻՏՈՒՏՈՒՄ ՄԻԶԵԼ ՔԱՄՈՒ ԴԵՄ. ԴԻՎԱՆԱԳԵՏԸ ՆԵՐՀԱՅԱՍՏԱՆՅԱՆ ԻՐԱԴԱՐՁՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ

ԹՎԱՑՅԱԼ ԽԱՂԱՂՈՒԹՅԱՆ ԱՆԲԱՐԵՆՊԱՍՏ ՔԱՄԻՆԵՐԸ
«Մեր դարն է այդպես
Այժմ կույրերին առաջնորդում են խելագարները…»
Շեքսպիր («Լիր արքա»)


«Հենց այդ ժամանակ հասկացանք, որ ամբողջատիրական պատերազմ կարելի է մղել՝ հարձակում գործելով ոչ միայն մարդկաց, այլ նաև նրանց ուղեղների վրա». ամերիկացի պրոպագանդայի փորձագետներից մեկի այս ‹‹ազնիվ›› խոստովանությունը կանխորոշեց 20-րդ դարի համաշխարհային ռազմաքաղաքական զարգացումների ուղղությունները: Ձևավորվեցին «տեղեկատվական օպերացիաներ» և «տեղեկատվական պատերազմ» երևույթները, որոնց դրսևորման սաղմերը վերագրվում են Առաջին համաշխարհային պատերազմին:

«Տեղեկատվական օպերացիաները» գործողություններ են, որոնք նպատակ ունեն կանխել հակառակորդի տեղեկատվական համակարգերի կողմից ինֆորմացիայի հավաքումը, մշակումը և տարածումը:
«Տեղեկատվական պատերազմը» նպատակ ունի համալիր գործողությունների միջոցով խաղաղ պայմաններում ներգործել հակառակորդի սոցիալ-քաղաքական կառույցների, իսկ պատերազմական իրադրություններում՝ ռազմական ենթակառուցվածքների գործունեության վրա: Այս հասկացությունը առաջին անգամ օգտագործել է ամերիկացի գիտնական Թոմաս Ռոնը 1976թ.-ին իր՝ «Զենքերի համակարգեր և տեղեկատվական պատերազմ» զեկույցում:

Տեղեկատվական պատերազմներում գործում են մի քանի մեխանիզմներ: Դրանցից է տեղեկատվության արագ հայթայթումը և տարածումը: Հաղթողը առաջինն է: Սակայն անհրաժեշտ է հաշվի առնել նաև տեղեկատվության բնույթը և ծավալը: Արդյունավետ ներգործության համար այն պետք է պարունակի քիչ գաղափարներ, բայց հրամցվի անընդհատ, այսինքն` գործի եռակողմ օրինաչափությամբ՝ կայուն, համաչափ և երկարատև: Բնույթով և բովանդակությամբ պետք է հասցեագրվի ավելի շատ մարդկանց զգացմունքներին, քան բանականությանը: Տեղեկատվական պատերազմը ենթադրում է նպատակի հստակեցում և ճշտում: Քարոզչության տեսաբանները նպատակը դիտարկում են երկկողմանի էֆեկտով՝ կոնվերսիոն կամ փոփոխող քարոզչությամբ, որի նպատակն է հեղաշրջել նշանառու խմբի արժեհամակարգը ու խարխլել ազգային-ավանդական գաղափարախությունը, և անջատողական քարոզչությամբ, որն ավելի կիրառելի է պատերազմական իրավիճակներում հեղափոխական տրամադրություններ ստեղծելու համար:

Տեղեկատվական պատերազմներում պետք է ընտրել նշանառու խմբին: Դրանք կարող են լինել ըստ տարիքային, կրթական մակարդակի, սոցիալական խավի, էթնիկ դասակարգումների: Որքան մեծ է մասսան, այնքան տարրական բնույթ պետք է ունենա քարոզչությունը: Իսկ եթե այն ուղղված է ողջ ժողովրդին պետք է լինի առավելագույնս պարզ: Սա պայմանավորված է նրանով, որ մարդկային զանգվածներին բնորոշ չէ նյութի տրամաբանական վերլուծության անհատական առավելությունը. ընկալումները պարզ են և անմիջական:
Տեղեկատվական գրոհների ռազմավարության մշակման և կազմակերպման դեպքում, որքան հանկարծակի լինեն գրոհներն, այնքան հաղթանակի հնարավորությունը մեծ կլինի: Դրանք կարող են լինել կարճաժամկետ կամ երկարաժամկետ:
Տեղեկատվական պատերազմի ավարտին կատարվում է արդյունքների ամփոփում. այն անհրաժեշտ է ճշտելու համար, թե որքանով է իրագործվել նպատակը, որքան միջոցներ են ծախսվել, ինչքան են եղել կորուստները և որ մեթոդներն ու միջոցներն են եղել արդյունավետ:
Տեղեկատվական պատերազմի ժամանակակից մեթոդաբանությունը և եզրույթաբանությունը ձևավորվել է 1990-ական թթ.-ին: Իսկ 1998թ.-ի ԱՄՆ-ի Պաշտպանության նախարարությունը հռչակեց «Տեղեկատվական գործողությունների միացյալ դոկտրին» փաստաթուղթը: Ռազմական գործողությունների ավանդական ոլորտներին (օդային, ցամաքային, ջրային և տիեզերական) ավելացավ նաև տեղեկատվականը:

Տեղեկատվական պատերազմի կառուցվածքային միավորումներն են.

1.հոգեբանական օպերացիաներ. ենթադրում է տեղեկատվության նպատակաուղղված օգտագործումը մարդկանց (մասնավորապես զինվորների) վրա ներգործելու համար
2. էլեկտրոնային պատերազմ, որը նպատակն է թույլ չտալ հակառակորդին ստանալ անհրաժեշտ տեղեկատվություն
3. ապատեղեկատվության մատակարարում, որի նպատակն է խաբել հակառակորդին ծրագրված գաղտնի գործողություններ իրականացնելու համար
4. ֆիզիկական ոչնչացում. վերջինիս դիմում են, երբ անհրաժեշտ է խափանել հակառակորդի տեղեկատվական ռեսուրսների գործունեությունը
5. անվտանգության միջոցների կիրառում, որի նպատակն է թաքցնել հակառակորդից գաղտնի տեղեկությունները
6. ուղիղ տեղեկատվական գրոհներ. ենթադրում է տեղեկատվության խեղաթյուրում, առանց բովանդակային փոփոխությունների:

ԱՆԻ ՍԱՄՍՈՆՅԱՆ
ԻՆՖՈՐՄԱՑԻՈՆ ՊԱՏԵՐԱԶՄՆԵՐ
1520 reads | 29.01.2013
|
avatar

avatar
1
Inch hetaqrqir eq grum !shnorhakalutyun.
avatar
2
Շնորհակալություն Անահիտ, եթե կան թեմաներ կամ առաջարկներ պրոպագանդայի վերաբերյալ , սիրով կընդունեմ: Ինչպես ցանկացած հեղինակ, որին հետաքրքրում է ընթերցողի կարծիքը ես ևս պատրաստ եմ ընդունել և ծաղիկները, և դանակները yes

Մականուն:
Գաղտնաբառ:
Copyright © 2018 Diplomat.am tel.: +37491206460, +37499409028 e-mail: diplomat.am@hotmail.com